onsdag den 1. november 2023

REFERAT AF HUMLERIDDERNES GENERALFORSAMLING 2023

  Humleriddernes GF 2023 - referat 

Generalforsamlingen blev afholdt hos Claus Dalsgaard, Energivej, Ballerup, d. 28. oktober  

Til stede: Brogaard, Poul, Rolf, Djernis, Jacob, Dellen, Morfar, Peter Bo, Troels, Peter F., Peter B, Claus, Møller, Hr. Harder, Raketten, Max, Poul og Pastoren. 

Fraværende: Formanden, Håbet, Peter Appel, Jonas. 

Festudvalget (Hr. Harder, Claus, Peter F, Brogaard og Troels) havde inviteret til samling fra kl. 16.30.   

Med lettere forsinkelse, grundet rejsende langvejsfra blev der i ”Claus Dalsgaards” fine lokaliteter med kunst på væggene (som dog nok næppe imponerede mange riddere) budt velkommen af festudvalget 

De halvlumre røde nuancer fra fine LED skærme, præsenterede desværre ikke i år ”Riddernes diasshow”.   

Harder indledte generalforsamlingen med at byde velkommen, og straks meddele at alt er som det plejer. Med andre ord ingen overraskelser i den fyldestgørende dagsorden som Møller havde udsendt på forhånd 

  1. 1. Rolf vælges enstemmigt til Dirigent 

 

  1. 2. I fravær af Håbet, gik valget af undertegnede som referent - uden nogen form for  kampvalg 

 

  1. 3. Møller takkede for valget af det betroede hverv som stemmetæller - allerede her nu tidligt i referatet, kan der oplyses at det heller ikke denne gang blev året, hvor dette betroede hverv blev aktiveret. 

 

  1. 4. Der var et umiddelbart behov for en update fra Pastoren omkring hans uheld d. 27 september. Niels berettede velvilligt om hans opfattelse af episoden, med sufflører fra de heltemodige riddere som var med ham på turen og pludselig befandt sig i en ”skarp situation”. Det var godt at få italesat alle de oplysninger og indtryk vi alle sad med. 

 

  1. 5. I Formandens fravær blev det Næstformanden der med god hjælp fra Chatbotten fremlagde årets beretning. Der blev i den briefet om det store engagement og den målfasthed alle riddere havde lagt for dagen året igennem. 


Sammenfatningen fra beretning findes her: 

Dette år har været fyldt med grin, kammeratskab og uforglemmelige cykeloplevelser. Vores riddere - Claus, Niels, Henrik, Peter, Dellen, Troels, Jacob, Søren og alle andre - har vist beslutsomhed og humor i ansigtet på udfordringer. Vi har trådt i pedalerne med dedikation og sammenhold og skabt minder, der vil vare livet ud. Vores passion for cykling og vores stærke fællesskab er blevet yderligere styrket i løbet af dette år, og vi ser frem til at møde nye eventyr med smil på læben og dedikation i hjertet. Sammen er vi uovervindelige, og vi vil skabe endnu flere uforglemmelige øjeblikke og milepæle i fremtiden. 

 

7. Kassereren, den altid veloplagte Hr. Harder, fremlagde som vanligt absolut ingen dokumentation for eksistensen af foreningens aktiver. Han mente økonomien var velgående og kassen blev opbevaret i bedste behold ? 

Henrik Appel havde på sin seneste fødselsdag (60 år d. 24 oktober) modtaget så mange penge, at han gavmildt donerer kr. 4.500 til klubkassen. I plenum blev det  besluttet, at disse penge skulle bruges til et kommende arrangement, hvor Henrik skulle sidde for bordenden. 

Udover donationen, noterer kassereren at med de mange penge i kassen følger forpligtigelser til at få dem brugt, hvorfor han lægger op til mere tant og fjas (inkl. strippere og udenlandske cykelture) gennem hele sæsonen. 

Kassererens beretning blev godkendt, og da kassererens stilling som langtidsledig på kommunen er ved at nå sin afslutning, og klubbens likviditet efter GF trænger til en ekstra økonomisk indsprøjtning, blev der fra kassereren opfordret til at alle riddere tilstede som fraværende indbetaler via mobilepay på kr. 350 per klubmedlem til kassererens private konto. 

 

Så….. blev det tid til debut af ”The Traktor Song”. 

På opfordring af en svedig og lettere buttet Torben-Traktor var der på Mallorcas stejle stigninger blevet forfattet og nodelagt en officiel Humleridderen rejsesang af klubbens helt egen husskjald..  

Rytmen gik på - ”Jeg er for fed til dette sted”.  

Der var flere i selskabet, som stemte ekstra højt i til teksten, formentlig grundet genkendelighed og erkendelse. Sangen blev sunget i et perfekt flow der passede perfekt til en flok dybe rytterstemmer –Stort Stort kodos og tak til forfatteren Henrik Appel  

Sangen fik efter kassererens beretning igen sat humøret i vejret, og blev repeteret flere gange i løbet af aftenen.  

 

 8. Formanden er stadig Formand, ligesom næstformanden stadig er Næstformand, stadig også lydende navnet Styrt, selv nu med endnu flere bejlere til navnet.  

 

9. Festudvalget fortsætter uændret, med deltagelse af Hr. Harder, Bruder, Peter F. Claus og Troels. Menuen med Hummersuppe, Oksemørbrad, bagte kartofler og Møllers egen salat var helt igennem til topkarakter. Islagkagen nåede uanede højder. Kim Bruder er fortsat fuldt ansvarlig for Hummersuppen, der også i år var fremragende. 

10. Pokalen som Årets Ridder blev modtaget af Jan Møller for næsten anden gang, som takkede for valget under stående ovation. 

11. Pausestedet blev besluttet nu officielt at være på bænken hos Ridepigerne. 

 

12. Det oplyses at det kreativeudvalg stadig eksisterer og at det består af Djernis, Jan Møller og Rolf. Det blev oplyst at kreativiteten blomstrer og både før og efter generalforsamlingen, men at de også altid er åbne for nye forslag for kommende arrangementer. 

Følgende aktiviteter blev foreslået fra forsamlingen lynhurtig foreslået flg.: 

  • Saunagus i vintersæsonen  

  • Paintball  

  • 6-dagsløb  

  • Julefrokost/påskefrokost  

 

Der opfordres til yderligere kreativitet og ideer fra alle på arrangementer der kunne foregå året rundt. 

 

13. Cykelløb i DK og udland  

Udlandstur. 

I Håbets fravær berettede Claus på opfordring om den forgangne og en mulig kommende udlandstur. 

Oplægget er en uge i maj (gerne uge 21 eller 22). Claus og Håbet genopstiller gerne og Peter B tilbyder sin hjælp som medhjælpende arrangørnisser. Et oplæg for ny rejse vil komme på blokken snarest. 

For mulighed for at få budgettet ned på en kommende rejse (den sidste til Mallorca kostede ca. 10.600/pers)  opfordres der til hurtig bekræftelse, i første omgang på interesse for deltagelse. 

 

Pastoren kommer med flg. som idegrundlag/forslag til løsning for opnåelse af bedre pris på rejse og arrangement. 

1. En fast uge for afvikling meldes ud – den samme hver år -eksempelvis uge 20. 

2. Udvalget for træningstur, står suverænt for valg af destination – præsenteres gerne senest til den årlige GF. 

3. Destination og evt. overslag( evt. fly 2.000 bolig 2.000 cykel 1.500 bil 500 forplejning 3.000 )  præsenteres for foreningens ryttere og et, ikke bindende forhåndstilsagn, afkræves. 

4. Fly vælges af udvalget i lyset af antallet af forhåndstilmeldinger – flybilletter helst som en grupperejse der først skal navnenoteres eksempelvis 3 mdr. før afrejse. 

5. Indkvarteringstørrelse vælges af udvalget ud fra antallet af forhåndstilmeldinger -depositum kan flyttes hvis vi af en eller anden grund ønsker en anden størrelse indkvartering. 

6. Når navne skal på gruppe billetten skal der gives bindende tilsagn, og i tilfælde af ledige pladser kan der tilbydes plads til udefrakommende.  

Punkt 1 til 5 -skal helst være iværksat 9-12 måneder før afrejsen. 

 

Morfar bemærkede at punkt vedr. årets udlandsrejse fylder for meget på GF, hvorfor han foreslog at man fremadrettet orienterer inden dette præsenteres - og at der herefter tillades at alle de som ikke interesserer sig for udlandsrejse kan forlade GF så længe diskussionen pågår, for derefter at returnere når punktet er uddebatteret. Forslaget blev taget til efterretning og godkendt. Denne procedure på kommende GF vil gælde fra 2024. 

Cykelløb DK 

Ideer til og planlægning til kommende sæsons arrangementer, vil løbende blive meldt ud på blokken. 

Foreslået løb og opfordring til træningsture vil blive opstået: 

  • Skjoldnæsholm – Dellen  

  •  Bastrup sø rundt – Jan Harder 

  • Høve Bjergløb – Henrik A 

  • Tur til Marielyst (fre-søn) i Aug/Sept – Jan M & Jan Harder   

  • MTB turer i Tisvildehegn - Peter Bo  

  • Gravelture over vinter - Styrt 

13. Julefrokost 

Der blev ytret ønske om gentagelse af årets julefrokost, en begivenhed der er blevet forbigået siden Næstformanden fraflyttet Herlev.  

Når en dør lukkes, åbnes en anden og Næstformanden, tilbyder nu en forårstur til sommerhus i Rågeleje, hvor der er mulighed for både fest, hygge og overnatning. Turen fra Herlev til Rågeleje er fin og på ca. 54 km. Huset råder over 9 sengepladser, og med plads til ekstra madrasser. 

D. 1 maj blev foreslået – Næstformanden vil melde ud på blokken, hvor ”temperaturen” for interesse vurderes inden planlægningen iværksættes. 

14. Føstehjælpskursus 

Mange Riddere har bevis for gennemførsel af førstehjælpskursus, hvorfor der ikke var en general interesse for et fælles arrangement. Der opfordres i stedet for til at alle holder disse kurser opdateret, samt gerne melder sig som hjerteløbere, da den hurtige aktion ved Niels uheld, gjorde forskellen. 

15. Klubtøj 

Der ytres om stor tilfredshed med vores cykeltøj, men er der er behov for yderligere/tillægskøb? 

Poul vil på blokken komme med oplæg og søge om interesse, da der skal købes et vist antal, inder det er muligt. 

Der blev ytret ønske om vinterbeklædning (buks uden pude) og langærmet trøjer/jakke tykt l 

16. MTB 

Peter Bo opfordrer til MTB i skoven i Tisvilde. En meget smuk skov og sine steder teknisk krævende bane. I alt ca. 28 km. spor. Peter Bo lægger op på blokken. 

17. Eventuelt 

  Kl. 23.10 kunne generalforsamlingen erklæres for afsluttet. Med udskiftning af dirigent undervejs blev den styret med sikker hånd og sørget for en sædvanlig god tone under debatterne, med kun relativt få udfald. 

  Stor tak til festudvalget og alle der i øvrigt bidrog med underholdning, oprydning etc. 

  Generalforsamlingen i 2024 er planlagt til sidste lørdag i oktober. Same procedure as last year James… 

   

Næstformanden (ref.)